365 DAGAR ÖPPET KÖP

50 KR RABATT VID NYHETSBREVSANMÄLAN

FRI FRAKT ÖVER 499 KR

Produkter
Annat

JULKALENDER - Vad döljer sig bakom lucka 3?

Kontakt & öppettiderSök ditt paketLeveransinformationReturer & reklamationerRegistrera retur & reklamationKöp- & leveransvillkorSäkerhetspolicyCookiesFAQ - Vanliga frågorLeveranser i virustider

Returer & reklamationer

Så här gör du en retur:

  1. Klicka här för att registrera ditt ärende och följ stegen för att göra din returanmälan. Där kan du välja vad du vill returnera samt ange returorsak.
  2. När du fyllt i alla steg kommer du att få en returfraktsedel skickad till den mejladress du uppgett så du kan skriva ut den. Har du PostNord som fraktsätt? Då kommer du även få ett sms av oss med en QR-kod som du skannar hos ditt PostNord ombud. Då skriver de ut fraktsedeln åt dig på plats.
  3. Kom ihåg att packa varorna väl i originalförpackning och emballera ordentligt. Bifoga följesedeln i paketet.
  4. Fäst returfraktsedeln väl synligt på paketet och lämna in hos ditt återbud. 
  5. När vi mottagit din retur, kommer vi återbetala dig motsvarande belopp/justera din faktura. Returfraktkostnad på 69:- kvarstår. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Observera att retur med upphämtning av PostNord med större artiklar kan skilja i returkostnad.
  6. När din retur är behandlad meddelar vi dig via mejl. 

Returadress:
Nordic Nest AB
Stämpelvägen 3
394 70 Kalmar

Så här gör du en retur med Budbee

  1. Anmäl själv din retur med hjälp av din spårningslänk som du fick vid leverans. Du kan antingen använda dig av Budbees app, eller följa den länk som du har fått i ett sms från Budbee. 
  2. I appen eller via länken, ange vilka produkter som ska hämtas samt vilken dag och tid du vill att budet ska hämta upp ditt paket.
  3. Packa varorna väl i originalförpackning så att de är skyddade under transport. Lägg ner följesedeln i paketet.

    (Om du har valt faktura, kontakta Klarna för att förlänga förfallodatum på fakturan.)

  4. Du behöver ingen retursedel - Budbees chaufförer har med sig den till dig. Det enda du behöver göra är att hålla koll på din telefon när budet ska komma, de skickar nämligen ett sms när de närmar sig din valda upphämtningsplats. 
  5. Om någonting inte går som förväntat kommer du att kunna få svar snabbt på dina frågor via Budbees app. Där kan du bland annat boka om din upphämtning eller lämna specifika instruktioner till föraren. Har du frågor som du inte kan hitta svar på i appen, är du givetvis välkommen att kontakta vår kundtjänst.
  6. Du har möjlighet att följa din retur i appen, så att du vet när ditt paket har levererats till vårt lager. 

    Returfraktkostnad på 69 kr justeras vid återbetalning. Återbetalning/justering av din faktura sker inom 14 dagar från att vi mottagit din retur.

  7. När din retur har hanterats av oss, så meddelar vi dig via mejl. 

Viktigt att tänka på när du gör en retur

Varorna bör packas väl i oskadad originalförpackning samt emballeras väl, gärna i originalemballage om det är i helt skick. (Produktens originalförpackning ska inte användas som ytterkartong.) Vid retur av tapetrullar ska förpackningen vara obruten. För att kunna hantera din retur behöver vi ditt namn, kundnummer och ordernummer - bifoga följesedeln i paketet så har vi all information vi behöver för att snabbt kunna hantera din retur.

Returer ska skickas till vår returadress. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp står du som kund för fraktkostnaden.

Reklamationer & felleveranser

Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till paketombudet. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud.  

Om du har fått fel vara, om varan är skadad eller om det är något annat fel på varan, ber vi dig klicka här för att skapa ett reklamationsärende. Här kan du skicka in bild på varan samt fylla i reklamationsorsak. När din reklamation är registrerad, kommer vi att återkoppla till dig inom den närmaste veckan eller så snart som möjligt för att hjälpa dig vidare med ditt ärende.   

Om du har valt faktura som betalsätt ber vi dig observera att den ska betalas även om varan reklameras. Eventuell justering av fakturan sker när ärendet har hanterats. Om du har fått en faktura och vill reklamera hela eller delar av ordern utan att först betala ber vi dig vänligen kontakta Klarna för att frysa din faktura, detta kan du göra antingen via 08 120 120 10, eller direkt i appen. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en reklamation. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att fakturan går vidare i kravkedjan. 

Återbetalningar

Vi återbetalar dig hela ordervärdet inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur. Om du har valt att betala med kredit-/betalkort eller direktbetalning sker återbetalningen till samma konto som du har använt. Om du har fått en faktura och vill returnera hela eller delar av din order ber vi dig vänligen att kontakta Klarna för att frysa din faktura, detta kan du göra antingen via 08 120 120 10, eller direkt i appen. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en retur. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att fakturan går vidare i kravkedjan. Vid alla returer skickas en bekräftelse via mejl till dig att returen är hanterad, alternativt avslutad hos Klarna. Du får då en ny faktura med eventuellt kvarvarande belopp som ska betalas in. 

Byten

Om du vill byta en vara ber vi dig följa dessa steg:

  1. För att få hem din nya vara lägger du en ny beställning på vår hemsida.
  2. Kontakta vår Kundservice via mejl på info@nordicnest.se för att få en förbetald retursedel att skicka tillbaka din oönskade vara med, kom ihåg att uppge ditt ordernummer i mejlet.
  3. När vi mottagit din retur av den oönskade varan, gör vi en justering på din betalning motsvarande beloppet för varan du returnerat. Om du betalat med faktura, ber vi dig pausa den hos Klarna till dess att vi justerat den. När returen är hanterad skickar vi dig en bekräftelse på mejl.

Outlösta paket

För paket som inte löses ut förbehåller sig Nordic Nest AB rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med totalt 200 kr inklusive moms. Vid tungt eller skrymmande gods tillkommer även kostnad enligt aktuell frakttabell. Om du valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Eventuell faktura för outlöst paket skickas genom vår partner Klarna.

Nordic Nest använder cookies för att ge dig en bättre och säkrare kundupplevelse, personalisera innehåll och annonser och för att analysera trafiken på webbsidan. Vi kan också komma att dela information om din användning av sidan med våra partners inom sociala medier, marknadsföring och analys. Du bekräftar att du har tagit del av vår cookiepolicy och samtycker till vår användning av cookies genom att klicka på "Godkänn & stäng".

Läs mer