Returer & reklamationer

Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du returnera dina produkter till oss inom 365 dagar.

1. Gör en Returanmälan genom att maila vår kundservice: retur@nordicnest.com

2. Packa varorna väl i originalförpackning och emballera ordentligt. Bifoga följesedeln i paketet.
(Om du har valt faktura, kontakta Klarna för att förlänga förfallodatum på fakturan.)

3. Fäst fraktsedeln väl synlig på paketet och lämna in hos DHL.

4. När din retur har kommit fram till oss återbetalar vi motsvarande belopp/ justerar din faktura.
Fraktkostnaden på 69 kr justeras vid återbetalning. Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit din retur.

5. När din retur är behandlad meddelar vi dig via mail. 

Returadress:
Scand. Design Online AB
Stämpelvägen 3
394 70 Kalmar 

  1. Anmäl själv din retur med hjälp av din spårningslänk som du fick vid leverans. Du kan antingen använda dig av Budbees app, eller följa den länk som du har fått i ett sms från Budbee. 
  2. I appen eller via länken, ange vilka produkter som ska hämtas samt vilken dag och tid du vill att budet ska hämta upp ditt paket.

  3. Packa varorna väl i originalförpackning så att de är skyddade under transport. Lägg ner följesedeln i paketet.
    (Om du har valt faktura, kontakta Klarna för att förlänga förfallodatum på fakturan.)

  4. Du behöver ingen retursedel - Budbees chaufförer har med sig den till dig. Det enda du behöver göra är att hålla koll på din telefon när budet ska komma, de skickar nämligen ett sms när de närmar sig din valda upphämtningsplats. 

  5. Om någonting inte går som förväntat kommer du att kunna få svar snabbt på dina frågor via Budbees app. Där kan du bland annat boka om din upphämtning eller lämna specifika instruktioner till föraren. Har du frågor som du inte kan hitta svar på i appen, är du givetvis välkommen att kontakta vår kundtjänst.

  6. Du har möjlighet att följa din retur i appen, så att du vet när ditt paket har levererats till vårt lager. 
    Fraktkostnaden på 69 kr justeras vid återbetalning. Återbetalning/justering av din faktura sker inom 14 dagar från att vi mottagit din retur.

  7. När din retur har hanterats av oss, så meddelar vi dig via mejl. 

Varorna bör packas väl i oskadad originalförpackning samt emballeras väl, gärna i originalemballage om det är i helt skick. (Produktens originalförpackning ska inte användas som ytterkartong.) Vid retur av tapetrullar ska förpackningen vara obruten. För att kunna hantera din retur behöver vi ditt namn, kundnummer och ordernummer - bifoga följesedeln i paketet så har vi all information vi behöver för att snabbt kunna hantera din retur.

Returer ska skickas till vår returadress. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp står du som kund för fraktkostnaden.

Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till paketombudet, detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig till claims@nordicnest.se senast inom 7 kalenderdagar.

Om du har fått fel vara, om varan är skadad eller om det är något annat fel på varan, var vänlig kontakta kundservice på claims@nordicnest.se innan du returnerar produkten. Ange alltid ditt ordernummer i mailet. Bifoga en digital närbild om produkten är skadad samt ytterligare en bild om det finns yttre skador på paketet. Vid eventuell återsändning av reklamerad produkt skickar vi en förbetald returetikett. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för frakten. Tänk på att det alltid är du som ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning och bifoga beskrivning av felaktigheten.

Om du har valt faktura som betalsätt, observera att den ska betalas även om varan reklameras. Eventuell reglering av fakturan sker när ärendet har hanterats.

Vi återbetalar dig hela ordervärdet inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur. Om du har valt att betala med kredit-/betalkort eller direktbetalning sker återbetalningen till samma konto som du har använt.

Om du har fått en faktura och vill returnera hela eller delar av ordern ber vi dig vänligen att kontakta Klarna för att förlänga förfallodatum på fakturan. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att den inte går vidare i kravkedjan. Klarna kontaktar du på tel. 08-12012010 eller via mail till info@klarna.com. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en retur.

Vid alla returer skickas en bekräftelse via mail till dig att returen är behandlad, alternativt avslutad hos Klarna. Du får då en ny faktura med eventuellt kvarvarande belopp som ska betalas in.

Om du vill byta en vara så måste du lägga en ny order på vår hemsida på den vara du istället önskar och returnera den oönskade varan till oss. Vi skickar då den nya varan till dig omgående och när vi fått in din retur gör vi en återbetalning till ditt konto. Återbetalningar sker enligt ovan.

För paket som inte löses ut förbehåller sig Scand. Design Online AB rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med totalt 200 kr inklusive moms. Vid tungt eller skrymmande gods tillkommer även kostnad enligt aktuell frakttabell. Om du valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Eventuell faktura för outlöst paket skickas genom vår partner Klarna.