Pressreleaser

Är du journalist eller bloggare och önskar få bildmaterial eller annan information av oss?

Då är du välkommen att höra av dig till press@nordicnest.se.
Välkommen med din förfrågan!

Här nedan kan du läsa våra senaste pressreleaser.

Designonline tar nu nästa stora steg i sin resa mot att bli en älskad destination för älskade hem och byter namn till Nordic Nest. Bolaget byter namn på samtliga av sina tio marknader och lanserar det nya varumärkesnamnet i Sverige den 15 maj.

 

Redan under mars månad genomfördes namnbytet på den spanska sajten. Reaktionerna från lanseringen har varit väldigt positiva och försäljningsutvecklingen fortsatte på samma höga nivå som innan bytet. Den 15 maj kommer man att skifta över den sista av de tio sajterna, den svenska, och kommer därefter bjuda in gamla som nya kunder till en stor lanseringsfest.

 

“Vi befinner oss just nu på en väldigt spännande resa. Vi har bestämt oss för att skapa ett kundmöte i toppklass och nöjer oss inte med något annat än att våra kunder ska ha världens bästa upplevelse från start till slut. Ett namnbyte är ett viktigt steg på vägen, men det är arbetet vi dagligen genomför som är det viktigaste. Att vi hela tiden gör förbättringar, stora som små, som ger kunden ännu mer möjligheter att skapa ett hem som de älskar”, säger Bank Bergström, CEO

 

2018 omsatte bolaget 320 MSEK, vilket var en tillväxt på nästan 50% mot året innan. 2019 har börjat ännu starkare, det första kvartalet 2019 växte försäljningen med 70% mot föregående år och på huvudmarknaderna mer än fördubblades försäljningen.

 

“Det känns såklart extremt roligt att så många fler kunder väljer att handla hos oss, det är ett tydligt kvitto på att vi gör bra saker som uppskattas av konsumenten. Men vi är långt ifrån nöjda, i samband med varumärkesbytet passar vi på att vässa vårt serviceerbjudande ytterligare”, säger Bank Bergström, VD.

 

Bland annat kommer Nordic Nest att erbjuda 365 dagars öppet köp. Ett annat viktigt fokus är att ha en snabb och smidig hantering av returer och reklamationer. Kunden ska veta att man snabbt får hjälp om något med produkten man köpt inte är som förväntat.

 

“Vi vill att kunden ska känna sig helt trygg med att handla hos oss, uppstår det problem ska vi vara snabba med att hjälpa till. I ett första steg ska vi inom 48 timmar, från det att kunden kontaktar oss, ha löst alla reklamationsärenden. Antingen har kunden fått pengarna tillbaka eller så är en ny vara på väg hem till kunden. Där vet vi att vi är bäst av alla i vår bransch. Det ska helt enkelt vara smidigt att ha kontakt med oss oavsett om det är före eller efter köpet. Vi nöjer hos helt enkelt inte med något mindre än att ha världens nöjdaste kunder”, avslutar Bank Bergström, VD.

 

Arbetet med att byta varumärke har pågått sedan slutet av 2018, namnet Nordic Nest har funnits hos företaget de senaste fem åren, fram till nu i form av namnet på företagets egendesignade sortiment. I nära samarbete med Identity Works har namnet nu utvecklats med ny visuell identitet och plattform. Namnbytet är startskottet på utrullningen av den nya identiteten i alla kanaler som sker under resterande del av 2019.

 

 

För mer information kontakta
Bank Bergström, VD,
Scand. Design Online AB,
073-209 05 18
bank.bergstrom@nordicnest.com

Designonline.se fortsätter sin starka expansionsresa och lanserar nu nio sajter som ska ge en kraftigt förbättrad kundupplevelse. - Som den e-handlare i vår kategori med absolut högst kundnöjdhet är det viktigt att alltid ligga i framkant för att ge våra besökare den absolut bästa servicen, säger VD Bank Bergström.

 

Under det senaste året har teamet på designonline.se byggt upp en ny plattform för att fortsätta sin starka tillväxt. Kraven från kunderna ökar hela tiden och bolaget har investerat i en plattform som ska ge större möjlighet till att leva upp till dessa krav.

 

Bolagets samtliga nio befintliga sajter är uppdaterade till den nya plattformen. De åtta internationella sajterna drivs under namnet ScandinavianDesignCenter och har kunder från över 70 olika länder.

 

Med den nya plattformen i drift fortsätter nu den intensiva resan för att bygga en e-handel som inspirerar besökaren till att inreda sitt hem med skandinavisk design och formgivning.

 

De nya sajterna hittas på följande URL:er

Designonline.se

Scandinaviandesigncenter.com

Scandinaviandesigncenter.no

Scandinaviandesigncenter.fi

Scandinaviandesigncenter.dk

Scandinaviandesigncenter.de

Scandinaviandesigncenter.fr

Scandinaviandesigncenter.nl

Scandinaviandesigncenter.es

 

 För mer information kontakt Bank Bergström, VD, bank.bergstrom@designonline.se

 

Publicerad 2017-07-11

 

Parterna bakom NS Intressenter och EOC Capital har gemensamt förvärvat 77 % av ehandelsbolaget Designonline.

 

Designonline, som grundades av Jörgen Bödmar i Kalmar år 2002, bedriver e-handel inom design och heminredning med försäljning till fler än 70 länder. Designonline erbjuder 15 000 produkter från närmare 200 välkända varumärken såsom Iittala, Marimekko, Georg Jensen och Skultuna. Produkter är till exempel glas, porslin, förvaring och belysning.

 

Under 2015 bedöms intäkterna uppgå till 160-170 MSEK, vilket är närmast en fördubbling jämfört med 2014, och rörelseresultat bedöms överstiga 20 MSEK. Bolaget expanderar snabbt och under Black Friday ökade försäljningen med över 450 % jämfört med samma dag föregående år.

 

”Designonline tänker nöjda kunder hela vägen. Bolaget erbjuder ett genomtänkt produktsortiment, snabba och bra leveranser, hög nivå på kundservice på elva språk och präglas av väldigt engagerade medarbetare. Vi är glada över att få vara med på den fortsatta tillväxtresan”, säger Nicklas Storåkers, styrelseordförande Designonline.

 

”Våra nya ägare tillför både stor kompetens, nätverk och resurser som kommer väl till pass i vår fortsatta expansion”,säger Jörgen Bödmar, VD och grundare Designonline.

 

Designonline bedriver sin verksamhet från Kalmar och har 50 medarbetare.

 

Bakom NS Intressenter står Nordstjernan, Karl-Johan Persson, Nicklas Storåkers och Mikael Lindahl. Bakom EOC Capital står Anders Brenner samt grundarna av EOC Partners LLP. Förvärvet genomförs tillsammans med grundaren Jörgen Bödmar och ledningen i bolaget. Jörgen Bödmar kvarstår som VD och Nicklas Storåkers är styrelseordförande.

 

Kontakt 

Nicklas Storåkers
Styrelseordförande Designonline
Telefon: 070-861 80 01
E-post: ns@nsintressenter.se

 

Publicerad 2015-12-05

Nordic Nest i media

6 juli 2015, Göteborgs-Posten
E-handel måste bli enklare i EU
Läs hela artikeln här.

10 oktober 2016, Telenor Företag
“Digitala Gasellens tips till e-handelsföretag”
Läs hela artikeln här.

6 oktober 2016, DI Gasell
“Intervju med digitala Gasell-vinnaren Scand. Design Online”
Se filmen här.