Pressreleaser

Är du journalist eller bloggare och önskar få bildmaterial eller annan information av oss?

Då är du välkommen att höra av dig till press@nordicnest.se.
Välkommen med din förfrågan!

Här nedan kan du läsa våra senaste pressreleaser.

Spridningen av viruset Covid-19 har skapat en förvärrad situation för redan hårt ekonomiskt utsatta barnfamiljer i Sverige. Nordic Nest - ett av Nordens största e-handelsföretag inom inredning inleder därför nu ett samarbete med hjälporganisationen Giving People. Samarbetet syftar till att kraftsamla för att hjälpa barn till en bättre vardag trots den rådande situationen genom initiativet Tillsammans hjälper vi fler.

 

“Vi  ser ett ökat behov av mat och en stor rädsla att bli utan det viktigaste om samhället stänger ner eller om någon i familjen blir sjuk. Många blir arbetslösa i krisen och det går fort, från att man klarat ekonomin utan problem till att man nu står inför en svår ekonomisk situation"  säger Linda Gurenius , Verksamhetschef på Giving People. 

 

Nordic Nest startar därför initiativet Tillsammans hjälper vi fler  för att i samarbete med Giving People hjälpa barn och deras familjer till en bättre vardag under denna kris. Genom initiativet erbjuder nu Nordic Nest sina egna kunder att köpa Giving Peoples kriskasse för behövande familjer direkt via NordicNest.se. För varje såld kriskasse väljer dessutom Nordic Nest att själva skänka samma summa. Utöver detta donerar även Nordic Nest 100 000 kr direkt till Giving People och deras viktiga arbete.

Nordic Nest bjuder även in sina partners för att delta i initiativet. De partners som har möjlighet och väljer att delta kommer oavkortat skänka 10% av sin försäljning som går via NordicNest.se till Giving People.

 

“Vår mission är att hjälpa människor skapa hem att älska, därför känns det självklart att stötta Giving People , som arbetar för att skapa en bättre vardag för framförallt barnfamiljer. Nu med den extraordinära situation vi befinner oss i ökar behovet kraftigt. Då föddes idén om att göra något tillsammans med våra kunder och partners. För tillsammans kan vi hjälpa fler!

Att kunna vara med och bidra till att barnfamiljer får stöd i dessa svåra tider känns självklart för oss på Nordic Nest"  säger Bank Bergström, VD Nordic Nest.

 

I takt med att viruset sprids blir fler personer varslade från sina arbeten och skolor har fått stänga som en följd av försöken att minska smittspridningen. Giving People har tydligt märkt av effekten och förklarar att många fler nu behöver hjälp:

 

“Väldigt många personer som hör av sig till oss säger samma sak:  att de aldrig trodde att de skulle  behöva söka hjälp. De som söker vår hjälp behöver hjälp med det allra mest nödvändigaste, matvaror som de kan klara sig på länge , toalettpapper och hygienartiklar. Vi kommer med den här insamlingen att kunna hjälpa fler barnfamiljer runt om i Sverige, vi kommer också nå ut till fler som kan vara med och skänka och engagera sig i organisationen." säger Linda Gurenius , Verksamhetschef på Giving People.

 

Med initiativet Tillsammans hjälper vi fler uppmanar Nordic Nest både kunder och partners att vara med och skapa kraftsamling i ett initiativ som gör stor skillnad för många barn och deras föräldrar. Alla människor har rätt till mat på bordet och ett tryggt hem att älska!

 

För mer information kontakta:

Bank Bergström, VD Nordic Nest

073-2090518

Bank.bergstrom@nordicnest.com

 

Linda Gurenius, Verksamhetschef Giving People

Linda.gurenius@givingpeople.se

Designonline tar nu nästa stora steg i sin resa mot att bli en älskad destination för älskade hem och byter namn till Nordic Nest. Bolaget byter namn på samtliga av sina tio marknader och lanserar det nya varumärkesnamnet i Sverige den 15 maj.

 

Redan under mars månad genomfördes namnbytet på den spanska sajten. Reaktionerna från lanseringen har varit väldigt positiva och försäljningsutvecklingen fortsatte på samma höga nivå som innan bytet. Den 15 maj kommer man att skifta över den sista av de tio sajterna, den svenska, och kommer därefter bjuda in gamla som nya kunder till en stor lanseringsfest.

 

“Vi befinner oss just nu på en väldigt spännande resa. Vi har bestämt oss för att skapa ett kundmöte i toppklass och nöjer oss inte med något annat än att våra kunder ska ha världens bästa upplevelse från start till slut. Ett namnbyte är ett viktigt steg på vägen, men det är arbetet vi dagligen genomför som är det viktigaste. Att vi hela tiden gör förbättringar, stora som små, som ger kunden ännu mer möjligheter att skapa ett hem som de älskar”, säger Bank Bergström, CEO

 

2018 omsatte bolaget 320 MSEK, vilket var en tillväxt på nästan 50% mot året innan. 2019 har börjat ännu starkare, det första kvartalet 2019 växte försäljningen med 70% mot föregående år och på huvudmarknaderna mer än fördubblades försäljningen.

 

“Det känns såklart extremt roligt att så många fler kunder väljer att handla hos oss, det är ett tydligt kvitto på att vi gör bra saker som uppskattas av konsumenten. Men vi är långt ifrån nöjda, i samband med varumärkesbytet passar vi på att vässa vårt serviceerbjudande ytterligare”, säger Bank Bergström, VD.

 

Bland annat kommer Nordic Nest att erbjuda 365 dagars öppet köp. Ett annat viktigt fokus är att ha en snabb och smidig hantering av returer och reklamationer. Kunden ska veta att man snabbt får hjälp om något med produkten man köpt inte är som förväntat.

 

“Vi vill att kunden ska känna sig helt trygg med att handla hos oss, uppstår det problem ska vi vara snabba med att hjälpa till. I ett första steg ska vi inom 48 timmar, från det att kunden kontaktar oss, ha löst alla reklamationsärenden. Antingen har kunden fått pengarna tillbaka eller så är en ny vara på väg hem till kunden. Där vet vi att vi är bäst av alla i vår bransch. Det ska helt enkelt vara smidigt att ha kontakt med oss oavsett om det är före eller efter köpet. Vi nöjer hos helt enkelt inte med något mindre än att ha världens nöjdaste kunder”, avslutar Bank Bergström, VD.

 

Arbetet med att byta varumärke har pågått sedan slutet av 2018, namnet Nordic Nest har funnits hos företaget de senaste fem åren, fram till nu i form av namnet på företagets egendesignade sortiment. I nära samarbete med Identity Works har namnet nu utvecklats med ny visuell identitet och plattform. Namnbytet är startskottet på utrullningen av den nya identiteten i alla kanaler som sker under resterande del av 2019.

 

 

För mer information kontakta
Bank Bergström, VD,
Scand. Design Online AB,
073-209 05 18
bank.bergstrom@nordicnest.com

Designonline.se fortsätter sin starka expansionsresa och lanserar nu nio sajter som ska ge en kraftigt förbättrad kundupplevelse. - Som den e-handlare i vår kategori med absolut högst kundnöjdhet är det viktigt att alltid ligga i framkant för att ge våra besökare den absolut bästa servicen, säger VD Bank Bergström.

 

Under det senaste året har teamet på designonline.se byggt upp en ny plattform för att fortsätta sin starka tillväxt. Kraven från kunderna ökar hela tiden och bolaget har investerat i en plattform som ska ge större möjlighet till att leva upp till dessa krav.

 

Bolagets samtliga nio befintliga sajter är uppdaterade till den nya plattformen. De åtta internationella sajterna drivs under namnet ScandinavianDesignCenter och har kunder från över 70 olika länder.

 

Med den nya plattformen i drift fortsätter nu den intensiva resan för att bygga en e-handel som inspirerar besökaren till att inreda sitt hem med skandinavisk design och formgivning.

 

De nya sajterna hittas på följande URL:er

Designonline.se

Scandinaviandesigncenter.com

Scandinaviandesigncenter.no

Scandinaviandesigncenter.fi

Scandinaviandesigncenter.dk

Scandinaviandesigncenter.de

Scandinaviandesigncenter.fr

Scandinaviandesigncenter.nl

Scandinaviandesigncenter.es

 

 För mer information kontakt Bank Bergström, VD, bank.bergstrom@designonline.se

 

Publicerad 2017-07-11

 

Nordic Nest i media

6 juli 2015, Göteborgs-Posten
E-handel måste bli enklare i EU
Läs hela artikeln här.

10 oktober 2016, Telenor Företag
“Digitala Gasellens tips till e-handelsföretag”
Läs hela artikeln här.

6 oktober 2016, DI Gasell
“Intervju med digitala Gasell-vinnaren Scand. Design Online”
Se filmen här.