30 dagar av design – Nordic Nest lanserar stor kampanj med fokus på tidlös, skandinavisk design

I maj lanserar NordicNest.se vårens största designevent för att fira sin stora passion för skandinavisk design. I 30 dagar kommer Nordic Nest bjuda sina kunder på en riktig designfest med allt från exklusiva erbjudanden på designprodukter till intressant designhistoria och värdefulla inredningstips med fokus på designklassiker – gamla som nya. Allt paketerat i ett genuint designkoncept med nya unika erbjudanden varje vecka.

Nordic Nest bjuder in till vårens största designevent 30 dagar av design – en stor vårkampanj med fokus på tidlös, skandinavisk design i alla dess former.

Under maj månad kommer Nordic Nests kunder inte bara få riktigt exklusiva erbjudanden på utvalda produkter och varumärken – de kommer även få möjlighet att ta del av gedigen designhistoria på några av vår tids största ikoner när det kommer till skandinavisk design. Kunderna kommer även att kunna ta del av spännande intervjuer med välkända och betydande formgivare, samt intressant trivia om utvalda designikoner.

Förutom att göra en resa genom tiden kommer även Nordic Nest att dela med sig av sin expertis inom modern skandinavisk design där framgångsrika, nyare varumärken lyfts och frontas. Frågor om vad som utmärker modern design 2020 kommer att besvaras, och hur inreder vi enligt den naturliga trenden som just nu är så stark?

För den som inte kan få nog av skandinavisk design kommer även Nordic Nest ge sina kunder en inblick i det skandinaviska hemmet genom inspirerande artiklar och innehåll i sina kanaler – vad utmärker egentligen det skandinaviska hemmet 2020 och vilka tips och knep kan man använda sig av för att få till känslan av skandinavisk stil hemma?

Månaden maj är startskottet på sommaren där många minnesvärda ögonblick och speciella tillfällen tar vid – något som naturligt för tankarna till gåvor och presenter. I år blir det annorlunda för många när det kommer till högtider och stora ögonblick men desto viktigare blir den minnesvärda gåvan.

NordicNest.se vill med sin stora kampanj lyfta värdet i skandinavisk design och de många designklassiker som kommit att bli populära gåvor i generationer men också lyfta de moderna klassikerna som kommit att bli en del av många hem. Till sina kunder vill Nordic Nest erbjuda sin kunskap och expertis inom skandinavisk design men också lyfta värdet i att investera i tidlösa klassiker, både som gåva till någon kär eller till en själv – design som lever med dig genom livet.

Om Nordic Nest

Nordic Nest är ett design- och inredningsföretag som grundades 2003, då under namnet Designonline men bytte namn till Nordic Nest i maj 2019. Hos Nordic Nest hittar du över 25 000 design- och inredningsprodukter från fler än 200 varumärken. Nordic Nest har idag siter på 10 olika språk med kunder i över 70 länder. Med passion för skandinavisk designtradition och livsstil vill Nordic Nest hjälpa människor skapa hem att älska.

För mer information kontakta:

Josefin Beijer, PR

Josefin.beijer@nordicnest.com